Când este admisibilă o plângere la Autoritatea de Supraveghere?

Potrivit Deciziei nr. 133/2018 și în concordanță cu Legea nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu modificările și completările ulterioare, pentru primirea şi înregistrarea valabilă a plângerilor este obligatorie furnizarea următoarelor date ale petiţionarului: nume, prenume, adresă poştală de domiciliu sau de reşedinţă. În cazul în care plângerea este depusă electronic este obligatorie furnizarea adresei de poştă electronică a petiţionarului.

În cazul plângerilor înaintate prin reprezentant, în afara datelor petiţionarului menţionate la alin. (1), este obligatorie şi furnizarea următoarelor date ale reprezentantului: nume şi prenume/denumire, adresă poştală de corespondenţă/sediu, adresă de poştă electronică, număr de telefon, număr de înregistrare în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, dacă este cazul.

Pentru primirea şi înregistrarea valabilă a plângerilor este obligatorie furnizarea datelor de identificare ale operatorului reclamat sau a persoanei împuternicite reclamate, precum nume şi prenume/denumire, adresă/sediu, sau cel puţin a informaţiilor disponibile deţinute de petiţionar, în vederea identificării acestora.

Plângerile trimise se semnează olograf sau electronic, iar în cazul petiţiilor trimise electronic care nu pot fi semnate, ANSPDCP poate solicita confirmarea corectitudinii datelor transmise electronic.

Autoritatea națională de supraveghere informează persoana vizată cu privire la admisibilitatea plângerii, în termen de cel mult 45 de zile de la înregistrare. În cazul în care se constată că informațiile din plângere sau documentele transmise sunt incomplete sau insuficiente, Autoritatea națională de supraveghere solicită persoanei vizate să completeze plângerea pentru a putea fi considerată admisibilă în vederea efectuării unei investigații. Un nou termen de cel mult 45 de zile curge de la data completării plângerii.

Autoritatea națională de supraveghere informează persoana vizată în legătură cu evoluția sau cu rezultatul investigației întreprinse în termen de 3 luni de la data la care s-a comunicat acesteia că plângerea este admisibilă.

Recent Posts

  • Diverse

Raport Testare eficacitatea masurilor tehnice si organizatorice pentru conformitatea la prevederile GDPR

Realizarea periodica, minim anuala, a unui test de eficacitate a masurilor implementate pentru conformitate reprezinta…

1 an ago
  • Știri GDPR

88 Amenzi GDPR in 4 ani de aplicare

Unicredit Bank, amendă de 130.000 de EURO pe 27 iunie 2019 - iunie 2019Hotelul World…

2 ani ago
  • Documente GDPR demo

Descarca MODELE SI FORMULARE GDPR PDF si WORD – Descarca gratuit documente GDPR

Vă prezentăm în continuare o listă de documente GDPR utile în aplicarea legislației privind protecția…

5 ani ago
  • Știri GDPR

Ultimele Stiri si Noutati GDPR

Info GDPR vă prezintă ultimele știri și noutăți din domeniul protecției datelor cu caracter personal,…

5 ani ago
  • Documente GDPR demo

Proces verbal de distrugere sau stergere documente din baza de date – Document Demo Kit GDPR

Proces verbal de distrugere sau stergere documente din baza de date Aceste documente vă sunt…

5 ani ago
  • Legislație GDPR

Alfa acum cand trebuie sa efecuati evaluarea DPIA conform Deciziei 174/2018 ANSPDCP

În data de 31 Octombrie 2018, in Monitorul Oficial cu nr. 919 a fost publicată…

6 ani ago